Berelt auto.

Az Avistol neten berelt Honda Civiccel zuzunk at Anglian. 1.8 benzines, zsiruj (5000 merfoldes, uj szagu), kormanyrol vezerelt tempomattal, uvegtetovel, jobbkormannyal, es a legjobb valtoval, amivel valaha dolgom volt.

A motor sokkal lomhabb, mint a Leonom 1.9 TDi-je (aminek a valtoja mostanabanm furcsakat csinal), de ez annyira azert nem lep meg. Ami igen, az az, hogy az elektronikus gazpedal mennyire szar, egyszeruen lassan reagal. 5000-es fordulat folott megjon az ereje, es a hangja is szep, es ha meg kozben valtogatsz is, tiszta Need for Speed: a valto ugy kluttyan be a sebessegbe, mint a Viperben.

A tempomatot igy 160 merfold utan (Luton – Dewsbury) imadom, a kormanyon levo 4 gomb pedig teljesen logikusan nyujtja a 6 funkciot, ami kell. Kifejezetten pihenteto vezetni (a jobbkormany ellenere), bar a szar gazpedal miatt nem mondhatnam, hogy kirivoan elvezetes.

A nyugihoz hozzaadnak az olyan pici extrak, mint az automata (sotetre bekapcsolo) fenyszoro, meg az automata ablaktorlo. Neked csak be kell loni a tempomat es fogni a kormanyt (radiot is innen vezerled, ofkoz), a tobbi megy magatol. Tempting.

Az auto dizajnja (tudod, urhajo) nekem tovabbra se jon be: gyonyoru most, de az a fajta, ami 1 ev mulva mar szarul fog kinezni.

Az alapfunkciokon tuli kezelhetoseg pedig aldozatul esett az urhajotervezesnek: ami kezeloszervet a kormanyra vagy bajuszkapcsolokra tettek az oke, konnyen megtalalod es hasznalod. Ami viszont a muszerfalra kerult, az inkabb olyan, mint egy 70-es evekbeli urhajos filmben: van egy nagy csillogo panel (ami egyebkent kulon ebaszott egy valami: pont a szemedbe tukrozi a napot, ha oldalrol sut, es mivel ivelt kialakitasu, nem csak egy pozicioban), amin elszortak mindenfele kapcsolot, tekerentyut, meg gombot. Noi auto: a dizajn diadalmaskodik a funkcionalitas folott. (Persze en se vagyok egy nagy talentum, a fedelzeti szamitogepet meg se probaltam megerteni, a nagy digitalis sebessegmero pedig kinek tetszik, kinek nem. Nekem nem)

Ettol meg baromi jo verda, es azt is eldontottem, hogy a kovetkezo nem-sport automba tempomat kell, de nem vennek ilyet. A velemenyvaltoztatas jogat persze fenntartom.

Mindezt 101 fontert adja az Avis, ami baromi jo ar, ennyiert vonatjegyet se tudtunk volna venni. Es, ismetlem, nem egy csoffadt 5 eves Ford, hanem egy uj Civic!

Par megjegyzes:

– Az auto a “Start” gombbal indul, nem a kulcs elforditasaval. Leet!
– Teli van legzsakkal. Fuggonylegzsakok minden mennyisegben.
– Kurvajo ulesek! Nagyon jol tartanak, nagyon kenyelmesek.
– Iszonyu tagas! Egyszerre 2 konyok a konyoktamaszon, siman.
– A hatso ablakon pont ott van keresztben a dizajnspoiler (a beepitett dizajnharmadikfeklampaval), ahol a visszapillantoban visszapillantanal. A belso visszapillanto ezert teljesen felejtos.
– Hianyolom a telefonomnak valo tarolorekeszt.

6 thoughts on “Berelt auto.”

  1. áj szink, elkurtad valahol a döltbetűs lezárótaget

  2. az angol autókban a kuplung-gáz sorrend is fordított, vagy az maradt a kontinentális?

  3. új civic kutyafüle a régiekhez képest. :)
    Amúgy kevés Honda húz zajmentes 3000 alatt. Talán az ictdi accord.:)
    Tempomatot már én is rátettem az “egyszer lesz még ilyenem” listára.

  4. Az lenne ám a nagy kibaszás, ha fordított lenne a pedálrend, szerintem képtelenség lenne átszokni ilyen rövid idő alatt. Rallysoknak talán menne a bal lábbal fékezés. A sebváltó is pont ugyanolyan, mint egy normális autóban, csak épp a másik oldalról kezeled. Az egyedüli fordítottság, amivel találkoztam egy Matizban, a bajuszkapcsolók voltak, nem elég a balra kisív, ha közben szorgalmasan törlöd az ablakot, úgy az igazi. :)

Hozzászólások lehetősége itt nem engedélyezett.