Yoneked update. (Előre szólok: vicces.)

Több, mint fél év után (pontosan 5 nappal több) ismét működik itthon a telefon, és a pár napja (március 13 óta) nem működő net is életre kelt. A sztori azonban itt nem ér véget, mert nem mindegy a hogyan.

Laza fél év után végre sikerült a Datanetnek reportolni a problémát a THome felé — ők azok, akik a telefonvonalakat fizikailag simogatják, ha valami nem jó neki. A THome-os emberke pedig kijött, és megállapította, hogy a mi telefonvonalunk (ami elvileg a mienk) az utcai rendezőben teljesen rendben van, viszont a földszintin konkrétan sehova sincs bekötve, és az első emeletin sem. Nálunk, lakáson belül, természetesen rendben van. A sejtés szerint mi eddig valaki másnak a telefonvonalát használtuk — internetezésre, mert telefonálni ugye nem tudtunk rajta. Kíváncsi vagyok, hogy a házban melyik lakónak nincs cserébe netje sem.
A szakember átkötötte a telefonvonalat (most már rendesen), a DSL router is feljelentkezett, és a telefon is működik. Csodák csodája!

Érdekesnek találta (persze mi is), hogy hogyhogy fél évig húzódott ez az ügy. Erre az a személyes elméletem, hogy anno szeptemberben egy ticketen kezelték a net és a telefon szakadását. Az akkori szakember kijött, visszakötötte azt, amit ő telefonvonalnak vélt, majd angolosan távozott. A DSL modem feljelentkezett telefonvonalon, ami ki tudja kinek a vonala, mi pedig jeleztük, hogy a net oké, de a telefon nem — szerintem ezt még kommentként felvették a tickethez, amit viszont lezártak, hiszen a szakember visszajött, az akció sikeres volt, lezárt ticket esetében pedig a cégpolicy a /dev/null kifejezéssel érzékeltethető legjobban. Innentől pedig a ticket elveszhetett és beindult a corporate bullshit gépezet: technikai probléma nincs, minden további probléma az ügyfél a hülyeségéből fakad, vegyen új telefont, stb. Ha egyszer kiszálltak volna helyszínre, illetve eszkalálták volna a problémát a THome felé, egyből kibukott volna, hogy hol a probléma, de hát akkor dolgozni kellett volna, az meg kerülős. Így maradtunk telefon nélkül fél évig.

Az egyetlen hátralevő programpont a kötbéres számlák kigenerálása, amin persze biztos megint elszöttyög egy ideig a fent említett gépsor, sok sikert nekik innen is.

3 hozzászólás “Yoneked update. (Előre szólok: vicces.)” bejegyzéshez

  1. Családi átok újabb verziója! Te nyertél. A Tied régebbi. Tudod, nekem szeptemberben kötötte tévészolgáltatást a júpíszí másik szolgáltató kábelére, követelte a díjat, én meg kötbért. (Amit persze azóta is altatnak.)

  2. Na, ehhez a részhez viszont tudok Neked egy ügyvédet, aki szívesen segít és már elég rutinos a szélmalomharcok eme változatában ;)

    A lényeg, hogy ezt a szerelőt jegyezd meg, és lehetőleg jól tedd el a hibajavítással kapcsolatos jegyzőkönyvet (pl. scann)… mert simán előfordulhat, hogy a központi adattárból ennek másolati példánya véletlenül eltűnik és úgy látszik majd, hogy a hiba fél éve már kijavításra került és a reklamációk alaptalanok voltak…

  3. Na ez azért érdekes különösen, mert ilyen hibajavítási jegyzőkönyv nincs, nem is láttuk soha. Kifejezett kér(d)ésemre, hogy én ilyen nagyon-nagyon szeretnék az volt a válasz, hogy nekik ilyen nincs is…

Hozzászólások lehetősége itt nem engedélyezett.