Ma reggel valahogy sehogy nem sikerült úgy raknom, ahogy szerettem volna. Szokás szerint az Attila út melletti bringaúton indultam el, reggel ez egy kellemes ride: tudom, hogy sokan utálják a bringautat, mint intézményt, de ez egy viszonylag jó út, ha száraz. (Ha kicsit is vizes, akkor most már inkább 2-vel megyek rajta, amióta törött a laptop.)
Szóval raknám az Attilán nagyfaterosan (nem akarok kiizzadni, irodai troll volnék, vagy mi), erre mi van? A bringaút ecce’ csak megszűnik. Kapok frankó táblát, hogy meg van szűnve, szia. Az intézkedés egyébként valószínűleg jogos, mert a vérmezőn folyó építkezés (városvédők nyugi: trafóállomás, nem hotel) olyan szakaszába érkezett, hogy a toronydaruról lóg le kb. 10 tonna sitt, ami ellen tényleg nem véd a bukó, ha mondjuk rosszfele leng, mégis rinyálnom kell: mész a bringaúton kb. 1 kilométert, és kapsz egy ilyen táblát. Jobbra-balra susnyákos, ezért vissza kéne menni, hogy ki tudj sorolni az autók közé. Eredmény: az ember (fogadok, hogy mindegyik) tovább bringázik a nembringaúton.
Mindegy, mondok magamnak, autók közé ki, két sáv között rakom, mert balra fogok kanyarodni. Az alagút után ér a következő meglepi: Lánchíd csak autók között járható. (Mondhat akárki akármit, a budapesti értelmiség ugyanolyan retkes szemetelő tirpák banda, mint a csöves punkok a Szigeten: le kellett volna fényképeznem azt a mocsok- és szeméthalmot, ami a hétvégi lánchídi “kultúrrendezvény” után maradt. Ahogy látom, a lezárás oka is ez: a köztisztaságiak egy éjszaka alatt nem tudtak úrrá lenni a helyzeten.)
Oké, akkor ma nem rollerezek át (reggel egyébként viszonylag üres szokott lenni a járda, kényelmesebb ott menni, mint lent az egysávon), vissza körforgalom, bumm két bkv közé be, imádom, ahogy a sok tonnák közé vagyok beszorulva, előttem-mögöttem a nagy kékség, az egyik kerekemben meg fura csapágyhang szólal meg, gondolom most érlelődött meg benne a zsírtalanság, ami még a mútkori zuhanyban lett nekem, amióta lámpám sincs. Meg kell látogatnom a Bajnokékat – na majd ha megjöttem Ozoráról.
Az Erzsébet téren is gyász a járda, most konstatáltam, de ezt persze sose használom, úgyhogy mindegy is. Összepápázunk Sinyával, nem is tudtam, hogy a Hajti executive-ok is ilyen korán járnak a gyárba. Dohány szar, mint mindig, és kissé izzadtan érek be az úticélomhoz.
A múlt csütörtök esti partijárat akkor is pótolhatatlan: este 8-kor Alkotáson felfelé rakni az autókkal együtt, meglepő, mennyivel gyorsabb vagyok, ha nincs a hátamon x kiló laptop meg minden szar. (Csak egy fényképező, obejktívek, és pulóver.) Kéne vennem egy kilométerórát, lefogadnám, hogy ott megvolt az 50+, de hát nem tudom, mert a régi méterem is beszart persze, még tavaly. Akkor az ODO számított, ma csak a sebesség számít.
t.back: http://alleycat.hu/attila-bringaut-vagy-nem-via-lipilee
az új bringautat is lezártak a batyi es a bem tér között, és nem kicsit kellemetlen, hogy az úton is csak egy sávot hagytak szabadon…
amúgy a láncon az egyik járda még járható. persze pont a “túlsó”. akadályverseny rulez…
Az Attila útnál az a megszűnés arra a tíz méterre vonatkozik, amíg átmész a kereszteződésen, mivel teherautóforgalom van a bringaúton keresztbe. Az más kérdés, hogy a bringaút létrejötte táblát nem rakták ki a végére.
nem a teherforgalom miatt rakták ki, mert teherforgalom már régebben is volt, nem is zavart senkit. (volt tábla, hogy vigyázz, keresztforgalom.)
a képen is látszik, hogy rövid szakaszon van megszűntetve a bringaút, arra az ellentmondásra hívtam fel a figyelmet, hogy mi van, ha szabályosan akarnád megoldani a helyzetet…
Műegyetem rakparton ugyanez van a négyes metró miatt. Ott ráadásul csak egyirányú utakon lehet kerülni.
Kicsit off: milyen napokon mész Ozorára?
JF, szerdán megyünk, nekem szombat hajnalban át kell ugranom Egerbe, de még szombat éjjel vissza, és vasárnap jövünk haza, szóval pretty much végig. te is leszel?
Igen. Még nem döntöttem el pontosan mikor, de három napnál többet még soha nem bírtam. :D