Tisztelt PLH! Hogy lehet az, hogy a Ferihegyi reptér miatt még Dobogókőn is szenvedni kell az embernek? 2006. július 12-én kirándultam a kisfiammal Pilisszentkereszt és Dobogókő között, és olyan hangerővel és alacsonyan repültek a gépek, hogy a gyerek többször is sírva fakadt a nagy zaj miatt, pedig általában jól viseli a zajos környezetet, és az erdőben előforduló egyéb természetes zajokra (vaddisznó, őzriasztás, madarak, fák nyikorgása szélben, stb), vagy egyéb közlekedési zajokra nem reagál negatívan. Pl. volt egy zajos gép 11:14-kor ha jól emlékszem, de legalább 4-5 gép rendkívül alacsonyan és nagy hangerővel szállt óránként. Kérdésem: mikor fizetik meg nekem azt az erkölcsi kárt, melyet trehány légiirányítási tevékenységükkel okoztak? Nem azért mentem a gyerekemmel kirándulni, hogy az Önök hozzánemértése vagy korruptsága (hogy melyik, döntsék el Önök) miatt félelemmel teli sírjon kisfiam az erdőben, hanem azért, hogy jól érezze magát és megtanulja a természet szeretetét. Ez azonban Önök miatt ez alkalommal meghiúsult. Nem csak a napomat tették tönkre, hanem jóvátehetetlen kárt okoztak a gyermekemnek okozott traumával. Ha ezt pénzben ki lehetne fejezni, legalább 100.000 forint kártérítés illetne meg. Kíváncsi vagyok, hajlandóak-e fizetni – persze hogy nem, majd kitalálják, hogy miért nem hibásak – ha egyáltalán válaszolnak levelemre. Úgy gondolom, vagy Önöknek kellene úgy irányítani a légiforgalmat, hogy az emberekben, természeti környezetben kárt ne okozzon, vagy pedig fizessék/fizettessék meg a kárt, amit a zajjal okoztak, és juttassák el a károsultak részére. Ez felelne meg az Európai Unió Fehér Könyvében lefektetett „szennyező fizet” elvnek is. De úgy látom, hatóságuk még igen messze áll az európai normáktól, hacsak nem fizetnek, mert akkor megkövetem Önöket.
(Lenkei Péter a PLH véleményrovatában. Vajon ez az a Lenkei Péter? Mindenesetre lol.)
Ez így valóban lol (egy kicsit), de az nagyon nemlol, hogy délbudán nem nagyon lehet aludni nyitott ablaknál. Kb. egy-másfél éve olyan zajosak a repülők, ami nehezen tolerálhatók.
Ha nézem, rendesen messze vannak, ha hallgatom nem.
Hat nemtudom, en vilageletemben X. keruletben laktam (Ujhegyen), legifolyoso felett, lenyegeben 10 eves koromra mar be tudtam azonositania hagjuk alapjana a gepeket. :)
Szoval engem annyiara nem zavar a dolog. Egyebkent a legifolyosok valtoznak, mert egyre tobb gep van a legterben (pl.: NY-ban fel percenkent szall fel egy gep, vagy le LOL), es ezert nyitni kell uj legifolyosokat. Es mivel felfele eleg nehez lenne, ezert lefele nyitnak. Szeritnem meg lehet szokni, kitartas mindenkinek.
Ja, es megvalami, azert abban a tersegben (X.ker.) mar lenyegesen alacsonyabban vannak, mint a „hegyeknel”.
NY-ban nyitottak új légifolyosót: épületbontással :)
LOL
Ki ez a L.P. ?
Az aki pl. a sárkányrepülők káros természeti hatásait is elemzi? Ez volt az első link, amit a gúgli feladott.
Én is kártérítést követelek a légügyi hatóságtól! Több 10 eFt-ot kellett repülőgépes könyvekre, szimulátorprogramokra költenem, mert különben gyerekeimet traumatizálta volna a repülőgépek látása…
Meg van, amelyik teljesen addict lett: nem átall repülővel közlekedni.
V.ö.:
Nem átallota a profán
által repkedni Europán…
attól tartok ő lesz az :)
szerintem L. P.-t gyerekkorában megharapta egy repülő, azóta gyűlöl mindent, ami repül.
(vajon kognitív disszonál-e a madarak láttán?)