Lezárult a Fekete Sárkány saga.

Minden jel arra mutat, hogy kb. tegnap a lízingcég elutalta a Casco kárösszeg lízing maradványérték kiegyenlítése után fennmaradó összeget (ami több, mint amit mi számoltunk, de félmillával kevesebb, mint az autó valós piaci értéke), így a Feteke Sárkány saga hivatalosan véget ért. (Vannak még apróságok, mint pl. megpróbálni kinyerni a biztosítóból a május óta becsülettel fizetett, majd a kárösszegből is levont havi biztosítási díjakat, de ez már csak utórengés.)

A lopás ugyebár május 5-én volt, tehát tokkal-vonóval 144 nap kellett a gyors és gördülékeny kárügyintézéshez. Ebben persze minden benne van: a rendőrség 30 napja, a biztosító tökölése (kb. 60 napra tippelném), és az önkormányzati ügyintézés örömei: tanulságos lesz egyszer visszaolvasni a teljes sztorit.

Mit tanultam? Legelőször is: nem baj, hogy volt cascom. Havi 25000 forint körül fizettem, ha ezt bankszámlára teszem félre, nem jött volna ki a lízing maradéka. Aztán: ha egy mód van rá, nem szeretnék hitelből autót venni. Még nem dőlt el, mi lesz a következő jármű (vannak jelöltek), így nem biztos, hogy ezt tartani tudom. Aztán: autót tartani alapvetően szopás. Ellopják, akármilyen védelmed van, aztán szaladhatsz a pénzed után. De hát mindennel ez van. (Bezzeg Kádár idejében!… Kezdek már olyan lenni nem?)

Ja, és azt is tudjuk, hogy a biztosítócégek (persze itt indukcióval élünk) mint szemetek és ülnek a pénzeden, az önkormányzatok (szintén) pedig az alapvető feladataikat nem képesek ellátni, egy pont az anarchistáknak. (Bár az útlevelem egész hamar kész lett.) A lízingcéget rehabilitálnám, tulajdonképpen ők voltak a legprofibbak az ügyintézésben. Kár, hogy a feladatok minimális része hárult rájuk.

Na, moving along, felkészül a Fogaz.

Egy gondolat “Lezárult a Fekete Sárkány saga.” bejegyzéshez

  1. Azért annyi szerintem pluszban hozzátehető ehhez (amellett, hogy alapvetően egyetértek a biztosításos gondolatmenettel), hogy sajnos vannak olyan márkák, amiket itthon iszonyatosan lopnak (hogy ez azért van így, mert a lopott cucc ennyire kurrens ezekből a márkákból, vagy mert az autók védelme ilyen rossz, az egy másik kérdés), és emiatt nagyon meg kell gondolni az ezekből a márkákból való választást.

    Az a baj, hogy a használtautó vásárlás itthon szopóbb, mint európa sok országában (ügyeskedő típus vagyunk…), szóval én inkább az új, vagy majdnem új autók pártján állok. És a német/spanyol/francia/japán csodákat meg kerülöm, mert ugyan nem rosszak, de tökönszúrnám magam, ha ellopnák a’ zótót. Optimális eset persze nincs :)

Hozzászólások lehetősége itt nem engedélyezett.

To respond on your own website, enter the URL of your response which should contain a link to this post's permalink URL. Your response will then appear (possibly after moderation) on this page. Want to update or remove your response? Update or delete your post and re-enter your post's URL again. (Find out more about Webmentions.)