Megjött a Nuon éves különbözetszámla. (Nuon: fűtés-, melegvíz-, és áramszolgáltató.) Nem kevés, konkrétan kurvasok, számítottam valami ilyesmire, mert az előző lakó egyedülálló néni volt, ráadásul holland (-2 fok fűtésigény ugye), nem ment állandóan valami számítógép, nem voltak gyerekei, stb. Szóval sok, nem is tudjuk egyben kifizetni.
A különbözetszámlát emailben kaptam, PDF csatolmányként. Az emailben van egy link a weboldalra, ahonnan az összes számlát le lehet tölteni. A számlák fölött egy rövid mondat: ha túl magas a számla, kérhetsz részletfizetést. Nem 10 bekezdéses litánia, hogy a kisfaszom törvény szerint mire van jogod; ha sok, itt (link) kérhetsz részletfizetést. Ugyanez a direkt link minden egyes számla mellett.
Úgyhogy rákattintottam a linkre, és 3 lépésben online elintéztem, hogy részletekben fizessek. Ilyen a közműszolgáltatás Hollandiában.
Kontrasztként az ELMŰ új online felületén egyelőre semmit nem tudtam csinálni, az emailt amit küldtek már nagy nehezen leparsoltam, de a rendszer még mindig nem működik, úgyhogy nem tudom az otthoni lakás számláját fizetni. Gondolom ezért is én leszek a hibás, miért nem gyalogoltam be az ügyfélszolgálatra elintézni.