Őz a csödék csödéje.

Minden tavasszal, amikor kijön a nap és dagad a f, beleül a fülembe az a kisbogár ami azt ismételgeti, hogy „csak a bringád miatt vagy ilyen tetűlassú te csenevész pöcs, mit akarsz egy országútikerekes aluvázas cx bringával, ami nEm iS aErO„, és olyankor úgy 1-2 hétig teljesen bennem van, hogy igenbazmeg, 47 évesen itt az idő venni egy true aero karbonvázas versenybringát és indulni az Amstel Gold-on. (Ez ráadásul általában egybeesik a bónusz időszakkal, amikor amúgy is nyomja a zsebemet az a sok (adózás előtt… lol) extra disposable income.)

Aztán eltelik egy kis idő, és mindig rájövök ugyanazokra a dolgokra:

  1. Én gravelfüggő vagyok, ezzel nincs mit tenni. Néha jó aszfalton csapatni, viszont erdőben, földúton és gravelen mindig jó csapatni.
  2. Fundamentálisan nem az én irányom az aero vonal, mert egyrészt nem ezen múlik a gyorsaságom (hiánya), másrészt valószínűleg kényelmetlen is nekem. (Köhint-köhint-apahas-köhint-köhint.)
  3. Jórészt marketing bullshitnek tartom a karbonváz-villanyváltó irányt, és az egyetlen dolog ami a mai bringámról hiányzik, az a hidraulikus fék intézménye. (Egész pontosan a tavalyi Hel van Harkema dagonyája óta a jól fogó hátsó fék intézménye hiányzik róla.)
  4. És hogy az Amstel Gold-ra legalább 2 hetet edzenem is kéne, szóval áh, idén mégse megyek.

Szóval ez, nameg a 2025-ben újra esedékes adókedvezményes bringavásárlásom megint arra ösztönzött, hogy új biciklit vegyek. (Mert igen, simán kicserélhetném a mostani bringán a fékeket, de az nem támogatott adókedvezménnyel, úgyhogy paradox módon nem lenne olcsóbb, mint új eszközt venni.)

És hosszas gondolkodás után végül kikötöttem lényegében a meglevő bringám 2025-ös változata mellett:

  • ugyan hivatalosan nem cyclocross hanem gravel, de szinte betűre ugyanaz a geometria
  • aluváz / szénvilla (emlékszem amikor a cArBon fOrK még ilyen úricucc volt, ma meg már a 3 éves szomszédgyerek Puky futóbringáján (aka. brümi) is az van)
  • GRX 710/820 szett (és 410 fék, ezúttal hidraulikus)

A gravel besorolás 2 látható különbséggel jár:

  • szélesebb gumik (33mm helyett 40mm, nem köt a cx szabályozás)
  • bikepacking mount pointok az első villán
  • (de egyébként 40-es gumi a Cross Race-be is befért volna persze)

Ezen kívül lényegében egy 2022-es Cross Race-ről beszélünk, ami az én esetemben nagyon pozitív kimenetel, mert imádom azt a bringát.

A teljesség kedvéért rácsaptam még egy Shimano Deore XT PD-M8120 pedált, amibe már az első utunkon beleszerettem, annyira könnyű belelépni, az előző, talán valami Cube RFR pedálba az esetek kb. 40%-ában oldalról próbáltam belekattanni, a teljesen szimmetrikus profilja miatt.

Ja, és 1600 euró volt az egész! (Plusz a pedál…) Aztán persze kb. a vásárlásom utáni napon az összes bringás podcast megtelt a hírrel, hogy a Canyon epifániába fog és elkezd forgalmazni egy reális árú bringát (az Endurance AllRoad képében), de igazából ez engem teljesen hidegen hagy, mert a Cube-ról előre tudtam, hogy jó lesz nekem, ilyen a márkahűség. (Ami miatt ez a Canyon lépés érdekes az az, hogy a következő bringavásárlási köröm idejére már elérhető alternatívák lesznek… elérhetőek. Szóval talán valamiféle normalizálódás kezdődik a bringaiparban, talán a Focus-nak volt a közelmúltban egy olyan (-smi) szlogenje (citation needed, mert most nem találom a konkrét szöveget), hogy „bikes for real people”, eddig kinek gyártottatok bringát ember.

Szóval Nu bike, nuroads, here I come!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

To respond on your own website, enter the URL of your response which should contain a link to this post's permalink URL. Your response will then appear (possibly after moderation) on this page. Want to update or remove your response? Update or delete your post and re-enter your post's URL again. (Find out more about Webmentions.)