Bardóczi Sándor – Parttalanul.

Nagyon érdekes cikk az Építészfórumon Bardóczi Sándor billentyűzetéből a Parttalanul.

A bicska simán kinyílik az ember zsebében, hogy milyen aljasul és aktívan vágja haza a fővárosi önkormányzat a Duna-partot. Szoktam nézni ezt a csodát a budai bringaútról (amit le is zártak egy időre az építkezés miatt), és jelenleg csak azt remélem, hogy az árhullám (aminek még kb. 40 centi kell, hogy elöntse az építési területet, még emelkedjen kicsit.

Az megvan, ugye, hogy

  • Ezzal az észak felé történő kiszélesítéssel gyakorlatilag megvalósítják az északnyugati M0 funkcióját, plusz
  • mivel a 17-es villamos végállomását áthelyezik, semmi sem fogja őket meggátolni őket, hogy direktben összekössék az M0-ról jövő forgalmat a Nagykörúttal, ami innentől fogva azt eredményezi, hogy
  • az M0 forgalma egészen konkrétan a Margit körút – Moszkva tér – Krisztina körút – Alkotás utca útvonalon fog átkötni az M1/M7-bevezetőre, vagyis
  • a Szabad sajtó – Kossuth – Rákóczi tengely után immár budán is saját belvárosi autópályánk lesz, ráadásul (személyes érintettségem) konkrétan itt fog elmenni a házunk előtt?

Tehát készülhetünk arra, hogy a Moszkva tér és környéke kb. annyira le fog pusztulni, mint a Rákóczi út (tehát sokkal jobban, mint amennyire most le van), a szmog durvább lesz, mint most, és Buda (is) ketté lesz vágva, és alapvetően semmi kedvünk nem lesz itt élni.

Az árvízen kívül abban reménykedhetünk még, hogy jó magyar szokás szerint valaki nem csak azt a pénzt nyúlja le, amit a kivitelező és a fővárosi önkormányzat eleve arra zsírozott le, hanem azt is, amiből a konkrét építkezés történne. Fővárosi képviselők! Lopjatok többet!

Illetve az jutott még eszembe, hogy egy éjszaka gerillamódszerekkel be lehetne fásítani a területet, plusz megszótni tancsapdákkal, hogy ne lehessen olyan könnyen ledózerolni őket.

De komolyan bazmeg, ebben a városban tényleg kihalt minden józan ész?

3 thoughts on “Bardóczi Sándor – Parttalanul.”

  1. A gerillafásításban benne vagyok.
    Bár rövid életű lesz, mert ami a tank ellen jó, az a lánctalpas kotrót nem feltétlenül hatja meg (értsd: két mozdulattal félreteszi)…

  2. Azért ne kongassunk 1ből vészharangokat! Remélem, hogy vannak normális mérnökök is. A képekből én azt látom, hogy az eddig is támfalas részeken loptak el a Dunából cca 1 m-t. Ez pl. azért kellhet, hogy a Margit/Árpád híd acélszerkezetének íve alatt ne legyen magasságkorlátozás. Ugye, elég kínos, ha ott megy egy busz. A rézsűsök, lépcsősök érintetlennek látszanak. (Még.) Akkor pedig nem lehet szó autópályásításról. A Próféta szóljon belőlem.

  3. én arra szavazok, hogy építsék meg csak a felét (széltében), aztán adják át bringaútnak :)

Hozzászólások lehetősége itt nem engedélyezett.