Debate.

A dolog a következőképpen áll: ma Magyarországon, ha valahol bevonod a politikát, akkor lenyúlja a rendezvényt, lenyúlja a propagandaértéket, és nem lesz más az egészből, mint egy újabb számonkérhető, de alapvetően leszart és be nem tartott ígéret. Gondolom előtted is ott a kép, hogy ilyenkor milyen mutogatás kezdődne el a mostani városvezetésre, aztán a városvezetés által az államra, és a végén szépen persze pártpolitikára.
Én személy szerint idealista vagyok: egyrészt valamennyire szintén a liberális állam meg a vékony államszervezet híve (haha, híve, érted, szarok az egészre, pont ezért), másrészt meg valahol azt hiszem, hogy az önkormányzatnak magáért kéne működnie, nem a fölötte álló pártért. Vagy emberért. (Mondom, idealista vagyok. Viszont láttam a berlini példát.) Az önkormányzat azért építsen bicikliutat, mert különben évente megbénítjuk kétszer a városát és felhívjuk a figyelmet arra, hogy szar jön ki a szájából. Ennél jobban lobbizni nem biztos, hogy érdemes. Belátom, hogy nem mozog akkora zsé (dokumentum, ugyebár) egy bringaút-tender kapcsán, mint egy csatornázás kapcsán. Szomorú tény. Viszont ha az autós, aki most minket anyáz, egyszer a Criticalmass alatt (vagy bármelyik 3 órás dugóban ülve) belegondol, hogy talán nem mi vagyunk a köcsögök, hanem azok, akikre közvetve felhívjuk a figyelmet, akkor már eggyel beljebb vagyunk: realizáltunk egy olyan értéket (a válaszót), amiért már érdemes bemozdulni közlekedésfejlesztés irányban. Első körben talán elérhető az, hogy a Tuareges bölcsész ne beszéljen hülyeségeket. Második lépésben talán alá is ír majd valamit, accordingly.
Ezen kívül mit lehetne tenni? Ígérjünk be Fidesz-transzparenseket arra az esetre, ha szándéknyilatkozatot ír alá a focista, hogy megválasztásuk esetén ennyi és ennyi bringautat épít az apja kavicsából?
Egyébként (bár az esti vitát nem hallgattam, csak a reggelit) Kükünek igaza volt: azt mindenképp elértük, hogy (szemben a mostani gyakorlattal) a legközelebbi ilyen eseményt már előre be fogja mondani minden rádió.