…megbaszhatják mind.
Adott a szitu, melyben az egyik mobilszolgáltató (O2 UK) és kedvenc audit departmentünk hülyeségéből fakadóan több ezer fonttal többet fizettünk a BlackBerry flottánkért (kb. 4 hónapig), mint kellett volna. (A rövid ok: a flat fee data roaming, ami egyébként O2-nál adott, mégse volt az, cserébe kiszámláztak kisebb összegeket Data Roamed Calls jogcímmel. Nálunk meg senkinek nem tűnt ez fel.) Körülbelül ugyanennyi munkaóránk van már abban is, hogy az O2-vel ezt a túlfizetéses parát lesakkozzuk, ráadásul esedékes a flottaszerződésünk megújítása, ami miatt a főnökség elengedhetetlennek tartja a konkurens szolgáltatók árainak feltérképezését. Sag schon, rajtam nem múlik.
Három szolgáltatóval próbáltam meg kapcsolatba lépni, és ahogy szoktam, konkrét featúra szettre szerettem volna ajánlatot kapni: átalányos data roaming, meglevő eszközpark átvétele, szolgáltató oldali push szolgáltatás, és még pár apró dolog. Foglalkozom egy ideje ezzel a flottával, pontosan tudom, hogy mit tud és mit nem a BlackBerry technológia, nem kell a sales vatta – és innentől számomra ki van zárva a telefonos kapcsolat a szolgáltatóval: nem kell, hogy egy kellemes hangú hölgyike, aki 1 hét alatt tanulta meg a szolgáltató teljes ár- és készülékparkját crash course-on, megpróbálja elmagyarázni nekem, hogy mit vegyek még meg. Konkrét szolgáltatásra kérek konkrét árakat, hogy tudjak összehasonlítani. A három szolgáltató pedig: Orange UK, Vodafone, Pannon.
A három közül még a Voda a legkorrektebb: enterprise csomagjaik árai is feketén-fehéren fent vannak az oldalukon, ebből látszik, hogy bár baromi olcsó roamingolni náluk, nincs flat fee data roaming – nem a magunkfajta ügyfelekre koncentrálnak. Voda kihúzva.
Orange UK: kapsz az arcodba egy rettenetes Coldfusion formot, ami csak IE alól működik, onnan se tökéletesen. Itt kérhetsz callbacket, vagy emailbacket – én az emailbacket kértem, de minek: kb. két hete volt mindez, azóta annyit se küldtek vissza, hogy növeljem meg a péniszemet 200%-kal.
Pannon: mivel már jelenleg is kiemelt ügyfelek vagyunk, kézenfekvőnek tűnt, hogy őket is megkérdezzem, email ment a kiemelt ügyfeles címre. (Magyarországon, amikor mi implementáltuk a technológiát, finoman szólva nem volt nagy kultúrája a BlackBerry-nek: a magyad Voda sales meetingje, amire volt szerencsém Nigel Thorpe társaságában becsüccsenni, inkább stand up comic-ra hajazott, mint bármire, ami professzionális. Az eszközt aznap kapták meg azok az emberek, akik bemutatták – nem hibáztatom őket, hogy semmire nem tudtak választ adni. Azóta – gondolom – felhalmoztak némi tudás- és tapasztalati tőkét.) Pannonnak tehát email ment – és jött is válasz, 1 napon belül: ackolták, hogy valóban kiemelt ügyfél vagyok, és tudatták velem, hogy átdobták az ajánlatkérésemet az arra illetékes kiemelt üzletkötőknek… És azóta néma csönd.
Ennyit tehát a szolgáltatókról, a szerződést (úgy fest) az O2-vel fogjuk újra aláírni. Ami számomra ebből érdekes tapasztalat (illetve az ilyen esetekből újra és újra): nem csak itthon nem működnek a dolgok. Angliában ugyanolyan szarul szervezettek a cégek, ugyanúgy elvész az info a belső kommunikációban, és végső soron ugyanúgy nehéz érdemi információhoz jutni, mint itthon.
Kicsi országunk legalább ebben felzárkózni látszik a nyugathoz.
Néztem az O2 flatrate data roamingját… ez csak BlackBerry-vel megy? Lehet más push-t is tolni rajta? (ActiveSync, …)
3G-n megy? :)
egyáltalán minek nektek ilyen berry izé? mi nagyon jól megvagyunk nélküle…. (bunkó vagyok de assemtommiaz… ;) )
amúgy a szolgáltatókra vonatkozó véleményed teljesen helytálló, kevéssé modern-elvont szolgáltatásokkal kapcsolatban (pl. sima cégen belüli ingyen telefonálás) is…