Közlekedési morál. (Autós post.)

A Totalcar felmért, lássuk a helyi szokásokat:

  • sebességhatárt ritkán tartom, megyek a forgalommal, autópályán gyorsabban (180 az haladós?)
  • pirosnál megállok, sőt, a sárgát is tiszteletben tartom (nem vagyok átstartolós fajta)
  • előzés után vissza külső sáv
  • övet mindig becsatolom
  • index mindig
  • zebránál megállok, ha nem balesetveszélyes
  • buszokat beengedem, általában a besorolókat is
  • telefon csak hedszettel vagy kihangosítóval
  • záróvonal szent

És te?

5 hozzászólás “Közlekedési morál. (Autós post.)” bejegyzéshez

  1. – sebességhatárt csak ismeretlen, potenciálisan parás helyen (beláthatatlan kanyar előtti negyvenes tábla, lakóövezetben huszas-harmincas kisgyerekes tábla, ilyenek) figyelembevéve, egyébként mértékkel ráhagyva (városban forgalom sebessége, városon kívül 100-110, autópályán 150-160 körül)
    – piros mindig, sárga is inkább, voltak ebből parás szituk, azóta inkább fék mint gáz
    – pályán külső sáv igen gyakran negyedórákig nem játszik, de akkor 160 a tempó, a tükröt meg ilyenkor is folyamatosan sasolom dodzsvájperek tekintetében
    – övet mindig, hátul is, két sarokra is. utasok ezirányú basztatásáról már leszoktam, de én is pucérnak érzem magam nélküle
    – zebránál megáll
    – emberek beenged, buszokat kifejezetten, bringásokra nyilván figyel
    – telefon ha egyedül vagyok a kocsiban, kihangosítóval, ha nem, akkor rohadtul idegesítene, úgyhogy inkább kézből, de ha bármi miatt érzem, hogy itt akár csak esélyesen kellhet mindkét kezem vagy a teljes agyam, szemrebbenés és bocsánatkérés nélkül telefon azonnal ledob
    – záróvonal csak rommá járt útvonalon (pl. 6-os újváros-pest szakasza, amit igazából csukott szemmel is) kreatívan, de ésszel kezelve, máshol szigorúan betartva
    – index amennyire csak lehetséges és nem félrevezető, jóelőre, hosszas ki/besorolásnál akár perceken át is, nagy lassításos jobbra kisívnél fél kilóméterrel korábbtól
    – egyenrangú kereszteződéseknél kínosan figyelve az elsőbbségeket, akár állóra fékezve (jó, nyilván, így rommát törtem már egy kocsit :))

    + ami itt nem került elő, mert gondolom „komolyabb” szabálytalanság, de egy korty alkohol, egy unciányi akármilyen egyéb cucc, sőt, akár brutális másnaposság/fáradtság mellett sem ülök volán mögé. amivel elbaszott, de ismerőseim nagy része közül kilógok…

    ja, és ha már ők is irogatták motorral, ugyanez bringával:

    – sebességhatár: folyamatosan próbálom túllépni, de ritkán sikerül
    – lámpák: ismert kereszteződésnél mintha nem is lennének (illetve némi pluszinformációt hordoznak arról, hogy a többiek mire számítanak, de semmi többet), ismeretlennél pirosnál azért lassítok, amíg körbenézek
    – előzés után maradok a középső elválasztón
    – sisakot mindig hordok
    – sávokat pofátlanul váltogatok, de ha épp nem életveszélyes elvenni a kezem a kormányról, jelzem
    – zebránál lassítok, de áthajtok pirosnál is: égni is szokott a pofám, hogy minden gondosságom és lassításom és kikerülési-elengedési kísérletem ellenére megtorpannak a gyalogosok
    – buszokat és egyéb 10 tonna feletti járműveket előzékenyen beengedek
    – telefon leállva csak, mióta egyszer nagyon elbaszódtam így (és mióta smucig vagyok egy bt headsetre)
    – záróvonal? felfestések? táblák? mi az?
    – mióta egyszer fél üveg jéger, tíz sör és 50 méter után akkorát zakóztam az első villamossínben, hogy sántítottam egy hónapig, darabokra szakadt a nadrágom és ömlött a vér a térdemből, félek, de ettől függetlenül rendíthetetlenül politoxinomán kerékpáros vagyok

  2. Gyónunk, gyónunk?
    Senki sincs hiba nélkül való…

  3. a „megállok a zebránál ha nem balesetveszélyes” az mit is jelent?

  4. phnb: ha gyalogos áll a zebránál és mögöttem nem rombol valaki 80-nal, akkor megállok. egyértelműnek vettem, hogy ha a gyalogos lent van az úton, akkor nem ütöm el, bár belátom, hogy Bp-n ez nem annyira egyértelmű.

  5. autóm nincs, lássuk a bringát:

    – lassú vagyok, semmilyen sebességhatárt nem közelítek meg (sajnos)
    – próbálok bringaúton/sávon közlekedni még kissebb kerülő árán is, de ha az nincs akkor az autóúton megyek, járdára csak végső esetben fanyalodok és ott mindig tudatában vagyok annak, hogy a gyalogosnak van elsőbbsége
    – többnyire sárgánál is megállok, de néhány ismerős lámpát alapból kihagyok (pl.: andrássy oktogonnál, ahol gombot kéne nyomni, de többnyire útban van hozzá egy taxis vagy szabálytalan parkoló) de bűntudatom van és igyekszem nevelni magam
    – mindig figyelem az autókat, senkit nem akarok szivatni, igyekszek jelezni
    – általában próbálok szabályos lenni ott is, ahol ez nekem nem kényelmes

Hozzászólások lehetősége itt nem engedélyezett.

To respond on your own website, enter the URL of your response which should contain a link to this post's permalink URL. Your response will then appear (possibly after moderation) on this page. Want to update or remove your response? Update or delete your post and re-enter your post's URL again. (Find out more about Webmentions.)