Rájöttem, ez a kulcsszó: a kreatív problémamegoldás. A rendszergazda agy rá van állva arra (arra van ráállva), hogy a felmerülő problémát kreatívan megoldja. Másodperc alatt felméri a körülményeket, behatárolja, hogy milyen paraméterek változtak a normálishoz képest, a hibajelenségből és az esetleg rendelkezésre álló hibaüzenetből (problémaleírásból) következtet, hogy mi lehet a hiba közelebbi természete, aztán elkezd próbálgatni – és többnyire nyer.
Erre aközben jöttem rá, miközben megszereltem a kávéfőzőt, amivel előttem már ketten próbálkoztak.
én múltkor ugyanezt csináltam a mikróval itt a gyárban, pedig nem is vagyok rendszergazda :)
én bármit megjavítok, kivéve a számítógépet. :)
Igen, a rendszergazdának mindenhez értenie kell :)
Én már javítottam faxot, hűtőt, légkondit is :)
mi a kollégákkal mérnökagynak hívjuk a jelenséget… nem muszáj hozzá rendszergazdának lenni, sőt mérnőknek sem, de a napi nyolc óra edzés elengedhetetlen…:)
De te reggel áldoztál fekete kakast, azok viszont nem, akik előtted próbálták. :)