(Nem is annyira) teoretikus kérdés következik.
Tegyük fel, hogy üzleti kapcsolatban állsz egy szolgáltatóval. A szolgáltatóval bizonyíthatóan van egy szerződésed bizonyos szolgáltatásról, bizonyos áron. Ez az ár egyébként (tegyük fel) kedvezőbb, mint a piaci ár.
A szolgáltató össze-vissza számláz. Te próbálod rendezni a dolgot, és látszólag mindig sikerül is, majd a következő számlázásnál kiderül, hogy nem. Később szolgáltatás-felfüggesztést kapsz a nyakadba a kifizetetlen, viszont helytelen, és ki nem javított számlák miatt. A hibás teljesen egyértelműen a szolgáltató, ő is belátja, neked viszont pénzben kifejezhető károd származik ebből. A szolgáltató (illetve interface-e, az ügyfélmanager) megígéri, hogy rendezi az ügyet, majd a következő számlázásnál ismét kiderült, hogy nem történt semmi, továbbra is rosszul számláznak.
Másik vonal. A szolgáltatót képtelenség elérni. Az emailjeidre, hangposta-üzeneteidre nem válaszolnak, a telefont nem veszik fel, a központi számon érdemlegeset intézni nem tudsz. Intézményi szinten szarnak a fejedre, a pénzügy (egyetlenként) ugyan segítene, de nem hatásköre, az ügyfélmanagerrel kell beszélned.
Harmadik vonal. Az üzleti kapcsolat megszakítása rövid távon nem jöhet szóba, mert túl sok szálon kötődsz a szolgáltatóhoz. Last resort, de nagyon last.
A per hasonlóképpen nem pálya, te is ismered a magyar jogviszonyokat. Se időd, se energiád erre.
A szolgáltató egyébként törvényszegésre (vétségre, ha jól sejtem) is megpróbál rávenni, hogy egy általa létezőnek tartott, valójában viszont nem létező számlát kifizess, mindenféle bizonylat nélkül. Emiatt a kapcsolatod eléggé megromlik a szolgáltatóval. Innentől a telefonjaidat egyenesen kerülik, ha pedig rafkósan rejtett számról hívod őket, megígérik (természetesen), hogy intézkednek az ügyedben, aztán sose hallasz felőlük megint.
A kommunikáció tehát teljesen egyértelműen és teljes mértékben hatástalan, a szolgáltató többszörösen törvényt sért, az üzleti etikája a negatív tartományban üldögél.
Mit csinálsz? Hogy szívatsz meg egy ilyen szolgáltatót? Fogyasztói főfelügyelet? (Cégek között értelmezett?) Hogy éred el az igazadat?
Ja, még egy, mutyiországot szem előtt tartva: a szolgáltató vezetéséből kivételesen nem ismersz senkit, sajnos se nem amerikaiak, se nem kanadaiak, se nem angolok.
Ha ügyes vagy, a szolgáltató nevét is kitaláltad, mert persze konkrét esetet dolgoztam fel. De a kérdés akkor is maradjon meg teoretikusnak: mit teszel egy ilyen helyzetben?
figyedoda. kis hazánkban mindent lehet.
http://jakab.freeblog.hu/archives/2007/05/29/Igen_Nekik_lehet/
ha ez cégek közt megy, akkor a fogyasztóvédelmet buktad.
Én leírnám a történetet, természetesen konkrétan megnevezve a szolgáltatót.