És arra emlékszel, amikor a Datanet kiszámlázta nekem a DSL hibajavítást? Érdemes reklamálni, figyeldoda ezt az ütésemailváltást:
Date: Wed, 18 Jul 2007 19:05:31 +0200
From: lipilee
To: szamlazas@gtsdatanet
Subject: számla érdeklődésTisztelt Datanet,
Érdeklődni szeretnék, hogy a [sorszám] sorszámú számla pontosan milyen szolgáltatást takar, illetve hogy ha azt, amire én gondolok, akkor mióta szokás a hibás szolgáltatás kijavítását az ügyfélnek kiszámlázni?
Üdvözlettel,
Lippai Gergő
Jött a válasz:
Tisztelt Ügyfelünk!
Számlánkkal kapcsolatos levelét köszönettel megkaptuk, amellyel kapcsolatban az alábbiakról szeretnénk tájékoztatni:
A [sorszám] sz. számla a műszaki kollegák helyszíni hibajavításának díját tartalmazza, amely a Hibakezelési Jegyzőkönyv alapján került kiállításra.
A Jegyzőkönyv aláírásával igazolta a munkák elvégzését.
A hibaelhárítás díját az Előfizetői szerződés 1 sz. számú melléklete tartalmazza, és azt a Megrendelő a Szolgáltató számlája ellenében köteles utólag megfizetni, amennyiben a hiba nem a Szolgáltató érdekkörében merült fel.
A fentieket a Hibakezelési Jegyzőköny tartalmazza, illetve azt is, hogy az Ön esetében nem a Szolgáltatónak felróható ok miatt merült fel a hiba.Számlareklamációját nem tudjuk elfogadni, így kérjük a fenti sorszámú számla befizetéséről mihamarabb intézkedni szíveskedjen.
Üdvözlettel:
GTS-Datanet Kft.
Ügyfélszolgálat
Ment a válasz:
Kedves Üfgyfélszolgálat,
Kérem, küldjenek a Hibakezelési jegyzőkönyvről másolatot emailben, vagy faxon a [faxszám] faxszámra.
A hiba természetesen Datanet oldalon volt (nota bene: van), ezért szeretném látni, hogy mit tartalmaz az inkriminált jegyzőkönyv.köszönettel,
Lippai Gergő
Jött a válasz faxon.
Ment a válasz:
Tisztelt Ügyfélszogálat,
Köszönettel fogadtam a Hibakezelési Jegyzőkönyv faxon küldött másolatát.
Az archívum kedvéért ideírom, hogy mit írt a kollega szó szerint:„Hibajelenség leírása: Lassu a kapcsolat
Hibaelhárítás leírása: Műszeres Laptopos vizsgálatal 4 mega felett
mértem vonal mínősége nem bírja a 8 megás kapcsolatot. Ősszekőtetés
vifín keresztül
Befolyásolhatja a kapcsolat sebességét.” (Sic!)(Ha önök szerint nem ezt írta, kérem javítsanak ki.)
A hibajelenség napján az én ADSL kapcsolatom szerződés szerint 8 Mbps sebességen állt, a hibajelenség pedig időnkénti 10-27% csomagveszteség volt.
Kollega megállapítása szerint a vonal minősége nem bírja a 8 Mbps kapcsolatot. Mivel a telefonvonalam szintén a GTS Datanet kezelésében áll, viszonylag egyértelmű, hogy ez a hiba szintén szolgltató oldali.
Azt, hogy kollega meglátása szerint egy WiFi router, ami helyi rézhálózaton 100 Mbps sebességre, WiFi-n pedig 54 Mbps sebességre van optimalizálva, ne bírná a 4 Mbps (vagy akár 8, 16 Mbps) sávszélességet,
szimplán (és legjobb indulattal is minimum) a szekértelem hiányának tudom be. Megj.: a WiFi router kb. 5 méterre van a használat helyétől, tehát a távolsággal sem lehetnek problémák. A hiba egyébként UTP alapú hálózaton tesztelve is tapasztalható volt. Nota bene, a GTS Datanet
helyszíni kollegája nyilván *nem* WiFi-n keresztül tesztelt és tapasztalt, ellenkező esetben megint csak a szakértelemmel kapcsolatos hiányosságokra tudnám felhívni a figyelmet. Ha a GTS Datanet erre
nyitott, cégem szívesen tart oktatást/tanácsadást a helyszíni hibaelhárítóknak hálózati alap- és logikus gondolkodás ismeretekből.Április 16-án egyébként felhívott a GTS Datanet, és megkérdezte milyen (szolgáltató által biztosított!) DSL modemem van. Az ok: kiderült, hogy a GTS Datanet által 2006 decemberében az otthonomba telepített Huawei típusú DSL modem nem bírja a 8Mbps DSL kapcsolatot, és 8Mbps kapcsolat esetén pontosan a fenti, magas csomagveszteséggel járó hibát produkálja. Emiatt egyébként, a Datanetes kollega közlése szerint, jogosult vagyok egy jobb minőségű, D-Link típusú modemre. Ezen jogosultsággal jelen napig idő hiányában nem tudtam élni, az időnkénti 20% fölötti csomagvesztés hiba továbbra is fennáll.
Szeretném továbbá felhívni megtisztelő figyelmüket arra a tényre is, hogy a faxon megküldött Hibakezelési Jegyzőkönyv nem az én nevemre van kiállítva, és nem is én írtam alá.
A fentiek tudatában várom a kiszállási díjról szóló számla stornózását, az ügy rövid lezárása érdekében.
Üdvözlettel,
Lippai Gergő
És végül, jött a válasz:
Tisztelt Ügyfelünk!
A műszaki ügyfélszolgálatunkkal történt egyeztetést követően a [sorszám] sz. kiszállási díjat tartalmazó számla sztornózásra került, amelyről a sztornó számlát hamarosan kézhez kapja.
Üdvözlettel:
GTS-Datanet Kft.
Ügyfélszolgálat
Érdemes, pöcsök, érdemes reklamálni! (Az ügyet persze fejben csak akkor zárom le véglegesen, amikor kiküldik a stornószámlát.)
muhahaha, a „vifín keresztül” az igazán priceless, főképp a hosszú í miatt. te meg nota bene-függőségben szenvedsz, de azért ez jól el lett intézve akkor is :)
jaja, meg is fogadtam, hogy lejövök róla.
müszeres vizslálatal ősszekőtetés sebbeségét – egyes, leülhetsz. Írni nem tud, ne várd, hogy majd megcsinálja a neted :-)
én meg másolni nem tudok, egyes, leültem
Szeretném jelezni még, hogy még kötbérre is igényt tarthatsz, hiszen az modem-cseréig, immár saját maguk által elismerten, nem szolgáltatták a szerződés szerinti sebességet. Mert akármit írtak kézzel: volt mit javítani (modem csere), kellett cserélni, mert cserélték. Mennyivel olcsóbb a 4Mb-s csomag? Na, a különbözet minimum jár.
még még még: a lipi-datanet kommunikáció már már homári (magasságokba) mélységekbe (emelkedik) zuhan.
az igazán menő az a „cégem szívesen tart oktatást/tanácsadást a helyszíni hibaelhárítóknak hálózati alap- és logikus gondolkodás ismeretekből.”
az nagyon ottvan :D