Érdemes reklamálni!

És arra emlékszel, amikor a Datanet kiszámlázta nekem a DSL hibajavítást? Érdemes reklamálni, figyeldoda ezt az ütésemailváltást:

Date: Wed, 18 Jul 2007 19:05:31 +0200
From: lipilee
To: szamlazas@gtsdatanet
Subject: számla érdeklődés

Tisztelt Datanet,

Érdeklődni szeretnék, hogy a [sorszám] sorszámú számla pontosan milyen szolgáltatást takar, illetve hogy ha azt, amire én gondolok, akkor mióta szokás a hibás szolgáltatás kijavítását az ügyfélnek kiszámlázni?

Üdvözlettel,
Lippai Gergő

Jött a válasz:

Tisztelt Ügyfelünk!

Számlánkkal kapcsolatos levelét köszönettel megkaptuk, amellyel kapcsolatban az alábbiakról szeretnénk tájékoztatni:

A [sorszám] sz. számla a műszaki kollegák helyszíni hibajavításának díját tartalmazza, amely a Hibakezelési Jegyzőkönyv alapján került kiállításra.
A Jegyzőkönyv aláírásával igazolta a munkák elvégzését.
A hibaelhárítás díját az Előfizetői szerződés 1 sz. számú melléklete tartalmazza, és azt a Megrendelő a Szolgáltató számlája ellenében köteles utólag megfizetni, amennyiben a hiba nem a Szolgáltató érdekkörében merült fel.
A fentieket a Hibakezelési Jegyzőköny tartalmazza, illetve azt is, hogy az Ön esetében nem a Szolgáltatónak felróható ok miatt merült fel a hiba.

Számlareklamációját nem tudjuk elfogadni, így kérjük a fenti sorszámú számla befizetéséről mihamarabb intézkedni szíveskedjen.

Üdvözlettel:

GTS-Datanet Kft.
Ügyfélszolgálat

Ment a válasz:

Kedves Üfgyfélszolgálat,

Kérem, küldjenek a Hibakezelési jegyzőkönyvről másolatot emailben, vagy faxon a [faxszám] faxszámra.
A hiba természetesen Datanet oldalon volt (nota bene: van), ezért szeretném látni, hogy mit tartalmaz az inkriminált jegyzőkönyv.

köszönettel,
Lippai Gergő

Jött a válasz faxon.

Ment a válasz:

Tisztelt Ügyfélszogálat,

Köszönettel fogadtam a Hibakezelési Jegyzőkönyv faxon küldött másolatát.
Az archívum kedvéért ideírom, hogy mit írt a kollega szó szerint:

„Hibajelenség leírása: Lassu a kapcsolat

Hibaelhárítás leírása: Műszeres Laptopos vizsgálatal 4 mega felett
mértem vonal mínősége nem bírja a 8 megás kapcsolatot. Ősszekőtetés
vifín keresztül
Befolyásolhatja a kapcsolat sebességét.” (Sic!)

(Ha önök szerint nem ezt írta, kérem javítsanak ki.)

A hibajelenség napján az én ADSL kapcsolatom szerződés szerint 8 Mbps sebességen állt, a hibajelenség pedig időnkénti 10-27% csomagveszteség volt.

Kollega megállapítása szerint a vonal minősége nem bírja a 8 Mbps kapcsolatot. Mivel a telefonvonalam szintén a GTS Datanet kezelésében áll, viszonylag egyértelmű, hogy ez a hiba szintén szolgltató oldali.

Azt, hogy kollega meglátása szerint egy WiFi router, ami helyi rézhálózaton 100 Mbps sebességre, WiFi-n pedig 54 Mbps sebességre van optimalizálva, ne bírná a 4 Mbps (vagy akár 8, 16 Mbps) sávszélességet,
szimplán (és legjobb indulattal is minimum) a szekértelem hiányának tudom be. Megj.: a WiFi router kb. 5 méterre van a használat helyétől, tehát a távolsággal sem lehetnek problémák. A hiba egyébként UTP alapú hálózaton tesztelve is tapasztalható volt. Nota bene, a GTS Datanet
helyszíni kollegája nyilván *nem* WiFi-n keresztül tesztelt és tapasztalt, ellenkező esetben megint csak a szakértelemmel kapcsolatos hiányosságokra tudnám felhívni a figyelmet. Ha a GTS Datanet erre
nyitott, cégem szívesen tart oktatást/tanácsadást a helyszíni hibaelhárítóknak hálózati alap- és logikus gondolkodás ismeretekből.

Április 16-án egyébként felhívott a GTS Datanet, és megkérdezte milyen (szolgáltató által biztosított!) DSL modemem van. Az ok: kiderült, hogy a GTS Datanet által 2006 decemberében az otthonomba telepített Huawei típusú DSL modem nem bírja a 8Mbps DSL kapcsolatot, és 8Mbps kapcsolat esetén pontosan a fenti, magas csomagveszteséggel járó hibát produkálja. Emiatt egyébként, a Datanetes kollega közlése szerint, jogosult vagyok egy jobb minőségű, D-Link típusú modemre. Ezen jogosultsággal jelen napig idő hiányában nem tudtam élni, az időnkénti 20% fölötti csomagvesztés hiba továbbra is fennáll.

Szeretném továbbá felhívni megtisztelő figyelmüket arra a tényre is, hogy a faxon megküldött Hibakezelési Jegyzőkönyv nem az én nevemre van kiállítva, és nem is én írtam alá.

A fentiek tudatában várom a kiszállási díjról szóló számla stornózását, az ügy rövid lezárása érdekében.

Üdvözlettel,
Lippai Gergő

És végül, jött a válasz:

Tisztelt Ügyfelünk!

A műszaki ügyfélszolgálatunkkal történt egyeztetést követően a [sorszám] sz. kiszállási díjat tartalmazó számla sztornózásra került, amelyről a sztornó számlát hamarosan kézhez kapja.

Üdvözlettel:

GTS-Datanet Kft.
Ügyfélszolgálat

Érdemes, pöcsök, érdemes reklamálni! (Az ügyet persze fejben csak akkor zárom le véglegesen, amikor kiküldik a stornószámlát.)

7 hozzászólás “Érdemes reklamálni!” bejegyzéshez

  1. muhahaha, a „vifín keresztül” az igazán priceless, főképp a hosszú í miatt. te meg nota bene-függőségben szenvedsz, de azért ez jól el lett intézve akkor is :)

  2. müszeres vizslálatal ősszekőtetés sebbeségét – egyes, leülhetsz. Írni nem tud, ne várd, hogy majd megcsinálja a neted :-)

  3. Szeretném jelezni még, hogy még kötbérre is igényt tarthatsz, hiszen az modem-cseréig, immár saját maguk által elismerten, nem szolgáltatták a szerződés szerinti sebességet. Mert akármit írtak kézzel: volt mit javítani (modem csere), kellett cserélni, mert cserélték. Mennyivel olcsóbb a 4Mb-s csomag? Na, a különbözet minimum jár.

  4. még még még: a lipi-datanet kommunikáció már már homári (magasságokba) mélységekbe (emelkedik) zuhan.

    az igazán menő az a „cégem szívesen tart oktatást/tanácsadást a helyszíni hibaelhárítóknak hálózati alap- és logikus gondolkodás ismeretekből.”

    az nagyon ottvan :D

Hozzászólások lehetősége itt nem engedélyezett.

To respond on your own website, enter the URL of your response which should contain a link to this post's permalink URL. Your response will then appear (possibly after moderation) on this page. Want to update or remove your response? Update or delete your post and re-enter your post's URL again. (Find out more about Webmentions.)