Yoneked update. (Előre szólok: vicces.)

Több, mint fél év után (pontosan 5 nappal több) ismét működik itthon a telefon, és a pár napja (március 13 óta) nem működő net is életre kelt. A sztori azonban itt nem ér véget, mert nem mindegy a hogyan.

Laza fél év után végre sikerült a Datanetnek reportolni a problémát a THome felé — ők azok, akik a telefonvonalakat fizikailag simogatják, ha valami nem jó neki. A THome-os emberke pedig kijött, és megállapította, hogy a mi telefonvonalunk (ami elvileg a mienk) az utcai rendezőben teljesen rendben van, viszont a földszintin konkrétan sehova sincs bekötve, és az első emeletin sem. Nálunk, lakáson belül, természetesen rendben van. A sejtés szerint mi eddig valaki másnak a telefonvonalát használtuk — internetezésre, mert telefonálni ugye nem tudtunk rajta. Kíváncsi vagyok, hogy a házban melyik lakónak nincs cserébe netje sem.
A szakember átkötötte a telefonvonalat (most már rendesen), a DSL router is feljelentkezett, és a telefon is működik. Csodák csodája!

Érdekesnek találta (persze mi is), hogy hogyhogy fél évig húzódott ez az ügy. Erre az a személyes elméletem, hogy anno szeptemberben egy ticketen kezelték a net és a telefon szakadását. Az akkori szakember kijött, visszakötötte azt, amit ő telefonvonalnak vélt, majd angolosan távozott. A DSL modem feljelentkezett telefonvonalon, ami ki tudja kinek a vonala, mi pedig jeleztük, hogy a net oké, de a telefon nem — szerintem ezt még kommentként felvették a tickethez, amit viszont lezártak, hiszen a szakember visszajött, az akció sikeres volt, lezárt ticket esetében pedig a cégpolicy a /dev/null kifejezéssel érzékeltethető legjobban. Innentől pedig a ticket elveszhetett és beindult a corporate bullshit gépezet: technikai probléma nincs, minden további probléma az ügyfél a hülyeségéből fakad, vegyen új telefont, stb. Ha egyszer kiszálltak volna helyszínre, illetve eszkalálták volna a problémát a THome felé, egyből kibukott volna, hogy hol a probléma, de hát akkor dolgozni kellett volna, az meg kerülős. Így maradtunk telefon nélkül fél évig.

Az egyetlen hátralevő programpont a kötbéres számlák kigenerálása, amin persze biztos megint elszöttyög egy ideig a fent említett gépsor, sok sikert nekik innen is.

3 hozzászólás “Yoneked update. (Előre szólok: vicces.)” bejegyzéshez

  1. Családi átok újabb verziója! Te nyertél. A Tied régebbi. Tudod, nekem szeptemberben kötötte tévészolgáltatást a júpíszí másik szolgáltató kábelére, követelte a díjat, én meg kötbért. (Amit persze azóta is altatnak.)

  2. Na, ehhez a részhez viszont tudok Neked egy ügyvédet, aki szívesen segít és már elég rutinos a szélmalomharcok eme változatában ;)

    A lényeg, hogy ezt a szerelőt jegyezd meg, és lehetőleg jól tedd el a hibajavítással kapcsolatos jegyzőkönyvet (pl. scann)… mert simán előfordulhat, hogy a központi adattárból ennek másolati példánya véletlenül eltűnik és úgy látszik majd, hogy a hiba fél éve már kijavításra került és a reklamációk alaptalanok voltak…

  3. Na ez azért érdekes különösen, mert ilyen hibajavítási jegyzőkönyv nincs, nem is láttuk soha. Kifejezett kér(d)ésemre, hogy én ilyen nagyon-nagyon szeretnék az volt a válasz, hogy nekik ilyen nincs is…

Hozzászólások lehetősége itt nem engedélyezett.

To respond on your own website, enter the URL of your response which should contain a link to this post's permalink URL. Your response will then appear (possibly after moderation) on this page. Want to update or remove your response? Update or delete your post and re-enter your post's URL again. (Find out more about Webmentions.)