Ride for the day.

Leadtam az Erdészt szervízbe (megint — még mindig szenvedünk a motorproblémával), kaptam csereautót: egy Subaru Trezia nevű csodát.

IMG_20150703_094356~2

Mint kiderült, ez eredetileg egy Toyota Ractis, ami egy Toyota Vitz nevű modell utódja (ami pedig a Yaris Verso utódja)… Nem tudom lehetne-e magyar embernek ennél szerencsétlenebb neveket választani (nyilván lehetne: pl. Subaru Fostalicska, vagy mondjuk Toyota Lázár János), mindenesetre a Vicc → Rectalis → Tré fejlődésen bemosolyogtam.

Az autó kb. olyan is, mint a neve, vicces, hogy az immár 13-ik évét taposó Erdész még mindig jobb autó, mint egy ilyen kis Verso… (És pláne az egyik alábbi képen mellette álló 2005-ös modellévű darab, a Forester széria csúcsa…)

Szóval valami 1.4 literes kis dízelmotor, kopogós műanyagok, sans könyöktámasz, sans tárolók, sans egy rendes rádió.  De tegyük hozzá gyorsan, hogy jelenleg a Trének van egy óriási előnye az Erdésszel szemben: megy. Sőt, még a (manuális) légkondi is működik benne.

Hát ezt hajtom most, amíg az Erdész gyógyul.

Ha már itt tartunk: eddig sikerült kicseréltetni valami hengerfejtömítést amitől tiszta olaj volt a gyújtás, sikerült kicserélni a gyertyákat, és valamit még tweakelni a gyújtáson, amivel már egész jól megy a Forester, ha egyszer sikerült felváltani 3-asba; de 1-esben, 2-esben még így is nagyon béna, hátramenetben meg pláne. Ráadásul vagy ezzel összefüggésben, vagy függetlenül, de zajosak a diffik (középen és hátul is), jobb elölről jön valami csapágyzaj, kanyarodás közben kattog az első diff… szóval van mit nézni rajta.

A szervízköltség eddig valahol szumma 600 eurónál jár, úgyhogy új autót még azért nem érdemes venni. Pedig már kinéztem egy praktikus, pont ideális családi autót

Ja, a slusszpoén: a Subaru Tréből létezik STi verzió! Y-O-Y…

2 hozzászólás “Ride for the day.” bejegyzéshez

  1. Kanyarodás közben a féltengely gömbcsukló kattog. A diffi csak búgni szokott, ha valamelyik csapágy már a végét járja. A gyújtás kihagyás meg első blikkre gyújtótrafó hibának hangzik.

    1. ó, köszi, sajnos a féltengely gömbcsukló az logikus lehet, mert el volt törve a gumi szigetelése… tartok tőle hogy szépen kikoptathattuk.

Hozzászólások lehetősége itt nem engedélyezett.