Ride for the day.

Leadtam az Erdészt szervízbe (megint — még mindig szenvedünk a motorproblémával), kaptam csereautót: egy Subaru Trezia nevű csodát.

IMG_20150703_094356~2

Mint kiderült, ez eredetileg egy Toyota Ractis, ami egy Toyota Vitz nevű modell utódja (ami pedig a Yaris Verso utódja)… Nem tudom lehetne-e magyar embernek ennél szerencsétlenebb neveket választani (nyilván lehetne: pl. Subaru Fostalicska, vagy mondjuk Toyota Lázár János), mindenesetre a Vicc → Rectalis → Tré fejlődésen bemosolyogtam.

Az autó kb. olyan is, mint a neve, vicces, hogy az immár 13-ik évét taposó Erdész még mindig jobb autó, mint egy ilyen kis Verso… (És pláne az egyik alábbi képen mellette álló 2005-ös modellévű darab, a Forester széria csúcsa…)

Szóval valami 1.4 literes kis dízelmotor, kopogós műanyagok, sans könyöktámasz, sans tárolók, sans egy rendes rádió.  De tegyük hozzá gyorsan, hogy jelenleg a Trének van egy óriási előnye az Erdésszel szemben: megy. Sőt, még a (manuális) légkondi is működik benne.

Hát ezt hajtom most, amíg az Erdész gyógyul.

Ha már itt tartunk: eddig sikerült kicseréltetni valami hengerfejtömítést amitől tiszta olaj volt a gyújtás, sikerült kicserélni a gyertyákat, és valamit még tweakelni a gyújtáson, amivel már egész jól megy a Forester, ha egyszer sikerült felváltani 3-asba; de 1-esben, 2-esben még így is nagyon béna, hátramenetben meg pláne. Ráadásul vagy ezzel összefüggésben, vagy függetlenül, de zajosak a diffik (középen és hátul is), jobb elölről jön valami csapágyzaj, kanyarodás közben kattog az első diff… szóval van mit nézni rajta.

A szervízköltség eddig valahol szumma 600 eurónál jár, úgyhogy új autót még azért nem érdemes venni. Pedig már kinéztem egy praktikus, pont ideális családi autót

Ja, a slusszpoén: a Subaru Tréből létezik STi verzió! Y-O-Y…

2 hozzászólás “Ride for the day.” bejegyzéshez

  1. Kanyarodás közben a féltengely gömbcsukló kattog. A diffi csak búgni szokott, ha valamelyik csapágy már a végét járja. A gyújtás kihagyás meg első blikkre gyújtótrafó hibának hangzik.

    1. ó, köszi, sajnos a féltengely gömbcsukló az logikus lehet, mert el volt törve a gumi szigetelése… tartok tőle hogy szépen kikoptathattuk.

Hozzászólások lehetősége itt nem engedélyezett.

To respond on your own website, enter the URL of your response which should contain a link to this post's permalink URL. Your response will then appear (possibly after moderation) on this page. Want to update or remove your response? Update or delete your post and re-enter your post's URL again. (Find out more about Webmentions.)