Ohai újbringa!

A múltkori 3000 Eurós tanyabringa teszt következő lépéseként megvettem az új bringámat.

Na de lee, miért nem Van Moof?

Legfőképpen az ára miatt: ugyan az alapverzió csak 600 Euró, de azon csak egy gesztus értékű hátsó csomagtartó van, ami talán egy laptoptáskát elbír, de egy gyerekkel töltött gyerekülést biztosan nem. Az meg, amire rendes, teherhordó csomagtartó is rámegy, az inkább 1200, felszereléssel együtt… annyit nem költök bringára, Fietsplan (egyszer majd arról is írok) ide vagy oda.

Úgyhogy alternatívát kellett keresni.

Veloretti

Először elmentem a Veloretti márkaboltba, ők a másik szívemcsücske márka, nagyon szépek, de csak kontrás bringájuk van, és a hátsó csomagtartó “fejlesztés alatt áll” (ezt komolyan így adták elő nekem, ezekután remélem hogy legalább antigravitációs csomagtartók lesznek a Velorettiken  jövőre!)

Popal

Veloretti out, rátaláltam a Popal Munich-re, ami gyönyörű és minden tekintetben szinte tökéletes — szinte, mert egyrészt szintén csak kontrás verzió van belőle (de ezen már-már kezdtem felülemelkedni és racionalizálni a döntést, végülis annyira nem gáz az, stb.), másrészt nem lehet kapni.

Viszont!

A Popal kiemelt kereskedőjénél ráleltem az

Union Flow

-ra:

Rendes patkófék, gyönyörű retró váz, 3 sebességes agyváltó, sőt, és tudom hogy ezt nehéz lesz elhinni, de még valahogy azt is megoldották, hogy legyen a bringán rendes, terhelhető hátsó csomagtartó!

Rövid (1 hétvégés) gondolkodás után becsattogtam és megrendeltem az Union Flow-t. Mázlim is volt, mert bár eredetileg hétfőről péntekre ígérték a szállítást, végül áthozatták egy másik boltból a (valószínűleg) utolsó darabot, és kedden meg is kaptam.

A Flowtartás örömei

Nagyon élvezem!

Persze valamivel (eddigi tapasztalat alapján otthon-iroda útvonalon kb. 6 perccel) lassabb vele a közlekedés, mint a “régi” bringámmal (ami egy “fitness bike”), de egyenes háttal tudok közlekedni, normális ruhában anélkül hogy nyakig olajos lennék… és egészen más látvány Amszterdam felegyenesedve! Hirtelen nem csak előre tudok nézni, jobban látom a házakat, a szép őszi csatornákat, szuper.

Valamint fun fact, ami szomorúan kevés figyelmet kap: az első csomagtartóra helyezett laptoptáska (igaz, némi extra légellenállásért cserébe) felfogja az esőt. Így aztán felül bőrdzseki, alul farmer kombóban simán, átázás nélkül lehet esőben munkába bringázni. Kipróbáltam, működik.

Minden persze nem lehet tökéletes, a holland bringaszerelő vizsga ugyebár kb. abból áll, hogy meg tudod-e állapítani hogy van-e kereke meg kormánya a bringának, és ha van, akkor az bringa, következésképpen nincs rajta mit szerelni… Ennek megfelelően a vadiúj bringám váltója nincs jól beállítva és csak 2 sebességet tudok használni, a hátsó fék blokkolásig volt húzva amikor megvettem (nyilván elég hamar feltűnt), valamint (facepalm felkészül) a gyerekülés lehajtható támláját fordítva szerelték fel, úgyhogy ha esetleg a gyerek felülne rá, akkor a támla lehajolna — hátrafelé. (Facepalm életbe lép.) A fékkel és a váltóval visszamentem, hogy állítsák be, amitől még rosszabb lett mindkettő, úgyhogy a féket 5 perc alatt megcsináltam én, a háttámlát, váltót pedig valamikor majd a hétvégén… gondolom szintén 5 perc alatt.

Hogy ne csak stock fotókat kapjatok, lőttem néhány fotót a Flow-ról természetes környezetében, az esőáztatta Amszterdamban:

Hozzászólsz.