A modern világ legnagyobb köcsögségei közés tartozik (mert én annak tartom) a corporate website-okon eluralkodó stock photo dömping. Oké, hogy ugye “I am a bitch of SXC” (egyébként már nem is), de ez akkor is felbasz: elmész mondjuk a HP weboldalára (nem csak ők tehetnek róla, de éppen náluk durrant el az agyam), és mit kell nézned? Egy köcsög stock photo-t:
Modern irodában / Kinn a természetben / Modern tárgyalóteremben / Otthon, kávé mellett dinamikus fiatal perfect-ass bögre / szolidan szemüveges ifjú yuppie / őszülő hajú executive, arcán értelmes / mosolygós / laza kifejezéssel figyeli a chartot / a laptopot / a tévés távkonferenciát, kezében kávé / toll / mobiltelefon. A megfelelő aláhúzandó.
Ezek hivatottak érzékeltetni adott cég dinamizmusát? Come on! Annyira gagyin és egy-kaptafára-menően dinamikus az egész, hogy hányingerem van tőle. Miért, miért? A legtalálóbb szó, ami eszembe jut róla, és itt félre minden PC-ness-t, az a buzi, illetve angol változata, a gay. Igen, emberek: ez annyira gay. És még egy: arrogáns.
Szóval webdesignerek: légyszi ne!
Hirdessen már valaki meg egy keresztes háborút a stock photo-k uralma ellen, én lusta vagyok.