Berelt auto.

Az Avistol neten berelt Honda Civiccel zuzunk at Anglian. 1.8 benzines, zsiruj (5000 merfoldes, uj szagu), kormanyrol vezerelt tempomattal, uvegtetovel, jobbkormannyal, es a legjobb valtoval, amivel valaha dolgom volt.

A motor sokkal lomhabb, mint a Leonom 1.9 TDi-je (aminek a valtoja mostanabanm furcsakat csinal), de ez annyira azert nem lep meg. Ami igen, az az, hogy az elektronikus gazpedal mennyire szar, egyszeruen lassan reagal. 5000-es fordulat folott megjon az ereje, es a hangja is szep, es ha meg kozben valtogatsz is, tiszta Need for Speed: a valto ugy kluttyan be a sebessegbe, mint a Viperben.

A tempomatot igy 160 merfold utan (Luton – Dewsbury) imadom, a kormanyon levo 4 gomb pedig teljesen logikusan nyujtja a 6 funkciot, ami kell. Kifejezetten pihenteto vezetni (a jobbkormany ellenere), bar a szar gazpedal miatt nem mondhatnam, hogy kirivoan elvezetes.

A nyugihoz hozzaadnak az olyan pici extrak, mint az automata (sotetre bekapcsolo) fenyszoro, meg az automata ablaktorlo. Neked csak be kell loni a tempomat es fogni a kormanyt (radiot is innen vezerled, ofkoz), a tobbi megy magatol. Tempting.

Az auto dizajnja (tudod, urhajo) nekem tovabbra se jon be: gyonyoru most, de az a fajta, ami 1 ev mulva mar szarul fog kinezni.

Az alapfunkciokon tuli kezelhetoseg pedig aldozatul esett az urhajotervezesnek: ami kezeloszervet a kormanyra vagy bajuszkapcsolokra tettek az oke, konnyen megtalalod es hasznalod. Ami viszont a muszerfalra kerult, az inkabb olyan, mint egy 70-es evekbeli urhajos filmben: van egy nagy csillogo panel (ami egyebkent kulon ebaszott egy valami: pont a szemedbe tukrozi a napot, ha oldalrol sut, es mivel ivelt kialakitasu, nem csak egy pozicioban), amin elszortak mindenfele kapcsolot, tekerentyut, meg gombot. Noi auto: a dizajn diadalmaskodik a funkcionalitas folott. (Persze en se vagyok egy nagy talentum, a fedelzeti szamitogepet meg se probaltam megerteni, a nagy digitalis sebessegmero pedig kinek tetszik, kinek nem. Nekem nem)

Ettol meg baromi jo verda, es azt is eldontottem, hogy a kovetkezo nem-sport automba tempomat kell, de nem vennek ilyet. A velemenyvaltoztatas jogat persze fenntartom.

Mindezt 101 fontert adja az Avis, ami baromi jo ar, ennyiert vonatjegyet se tudtunk volna venni. Es, ismetlem, nem egy csoffadt 5 eves Ford, hanem egy uj Civic!

Par megjegyzes:

– Az auto a „Start” gombbal indul, nem a kulcs elforditasaval. Leet!
– Teli van legzsakkal. Fuggonylegzsakok minden mennyisegben.
– Kurvajo ulesek! Nagyon jol tartanak, nagyon kenyelmesek.
– Iszonyu tagas! Egyszerre 2 konyok a konyoktamaszon, siman.
– A hatso ablakon pont ott van keresztben a dizajnspoiler (a beepitett dizajnharmadikfeklampaval), ahol a visszapillantoban visszapillantanal. A belso visszapillanto ezert teljesen felejtos.
– Hianyolom a telefonomnak valo tarolorekeszt.

6 hozzászólás “Berelt auto.” bejegyzéshez

  1. áj szink, elkurtad valahol a döltbetűs lezárótaget

  2. az angol autókban a kuplung-gáz sorrend is fordított, vagy az maradt a kontinentális?

  3. új civic kutyafüle a régiekhez képest. :)
    Amúgy kevés Honda húz zajmentes 3000 alatt. Talán az ictdi accord.:)
    Tempomatot már én is rátettem az „egyszer lesz még ilyenem” listára.

  4. Az lenne ám a nagy kibaszás, ha fordított lenne a pedálrend, szerintem képtelenség lenne átszokni ilyen rövid idő alatt. Rallysoknak talán menne a bal lábbal fékezés. A sebváltó is pont ugyanolyan, mint egy normális autóban, csak épp a másik oldalról kezeled. Az egyedüli fordítottság, amivel találkoztam egy Matizban, a bajuszkapcsolók voltak, nem elég a balra kisív, ha közben szorgalmasan törlöd az ablakot, úgy az igazi. :)

Hozzászólások lehetősége itt nem engedélyezett.

To respond on your own website, enter the URL of your response which should contain a link to this post's permalink URL. Your response will then appear (possibly after moderation) on this page. Want to update or remove your response? Update or delete your post and re-enter your post's URL again. (Find out more about Webmentions.)