Vagyis egy utolsó generációs 1.3-as Suzuki Swift után a harmadik évben kb. 150 000-et. Azon ne is akadjunk már fenn, hogy a számított érték (2 178 900) köszönő viszonyban sincs a piaci értékkel (1 600 000), de ilyenről már hallottunk regadó-ügyben is.
Félretéve azt, hogy mennyire szánalmas minden ilyen új adóbevezetés, főleg akkor, amikor a körítésre kerül a sor (mert nyilván azért talál ki újabb és újabb adókat a mindenkori kormány, hogy neked jobb legyen), felfedezni vélek egy összefüggést.
Tétel (sejtés): az autó valós piaci értéke egyenlő az autó adómegállapításkor (törvényhozók szabályai szerint) számított, és lopáskár esetén a pótlási érték megállapításakor (biztosító szabályai szerint számított) számított értékek számtani közepével, plusz a tolvaj hibatag (ezt a törvényalkotók teszik rá, jelenleg kb. 200.000 forint).
Gondolj bele és belátod.