Az alternatív startup route: hol pitcheljük az ötletünket?

Érdekes videóba botlottam a minap, nekem tartalmazott új infót, hátha nektek is.

A pitchelés ugyebár az a folyamat, amikor van egy fasza, világmegváltó ötleted, pl. kitaláltál egy közösségi oldalt, ahol a felhasználók (jól figyelj, nem mondom kétszer) fotókat posztolhatnak! Nos, ezzel az ötlettel házalnod kell, hogy pénz legyen belőle, majd, végső soron, vállalkozás, meg szoftver, amit üzemeltetni tudsz, és így tovább.

Ennek eddig kb. így tudtuk, két (na jó, Európában 3) fő módja volt:

  1. VC-k, meg angel investorok kergetése, kockázatitőke-bevonás céljából;
  2. Kickstarter project, crowd funding / microfinancing céljából;
  3. Meg, Európában legalábbis, pályázatok, pl. Jeremie.

Nos, néhány srác egy Apigy nevű kis startupból, egy Lockitron nevű projekttel úgy találta, hogy különféle okokból egyik út sem járható nekik, ezért egy negyediket követtek: saját oldalon kértek támogatást (eddig oké), majd pitcheltek — a Techcrunch-nál. Az ipar (de talán legfontosabb: a Reddit) a TC cikk után felkapta az ötletet, és már az első napon 500.000 dollárnyi támogatás jött össze, az első hónapot 2,2 millión zárták. Minimális befektetéssel tehát sikerült akkora kritikus tömeghez eljutniuk, amivel nem lesz gond a vállalkozás beindítása.

De ne higgy nekem, higgy a videónak!