Hollandia

Lipilee Hollandiaországban, avagy Hollandia a csodák csodája, avagy Lipilee esete Hollandiával, Lippilin és a hollandlámpás, szóval hollandiai kalandok és posztok gyűjteménye.

Makróblog: bringák, kompok, madarak.

Rég nem bringáztam, de tegnap végre igen.

Bejártam a Twiske és Den Ilp környékét (Amszterdamtól északra), hazafelé mérgelődtem a 4-5-ös erősségű szembeszélen (valahogy itt mindig szembeszél van, én nem tudom hogy csinálja ezt ez az ország), meg Amsterdam Noordon eltévedve azon hogy nem elég hogy a Google Maps egyre szarabb autós navigálásra, de bringásra egyenesen használhatatlan. Good times, tessék itt vannak fotók, tényleg szép táj.

Tovább is van >>

Vakantieblog pt. 1: Friesland.

Bár a gyerekek zomervakantie-ja még tart, nekem vége a szabinak (2 hét; így jár az, aki májusban vált munkahelyet) — itt az ideje fotóknak. Első körben Friesland, mert itt kezdtük a szünidő utazós részét.

Archeon: skanzen az őskortól a késő középkorig.

El is felejtettem, de pár hete jártunk az Archeonban. Ha Hollandiában jársz gyerekekkel, és van időd egy day tripre, meg esetleg egy bérautód (igen, ide kivételesen ajánlatos), az Archeon kötelező.

Tovább is van >>

#til Amsterdam: IJburg ma és holnap.

Most, hogy kitört a nyár, mi pedig visszajöttünk bele (ide majd jól belinkelem a fotóalbumot, amikor elkészül: meivakantie lévén voltunk nyaralni, de lerövidítettük és hazajöttünk, mert itt süt a nap és 27-30 fok van, Olaszországban meg szakadt az eső és 14 fok volt), minden nap más és más strandra tudunk menni. IJburgról tudni kell, hogy gyakorlatilag sétatávon belül több opciód is van beáztatni a habtested:

• Van először is a “kis” strand, ez a Diemerpark szigetén van, semmi nincs ott csak egy homokos kis beach. Meleg időben, suli után ideális, többnyire gyerekesek járnak ide.
  • Aztán van a “stéges”, ami lényegében egy, a Vrijbrucht lábánál levő stég. A víz mélyebb (és hidegebb), de nagyon hangulatos, és pl. tegnapelőtt meg tudtuk tekinteni, ahogy a szembeparton kigyullad egy kis nyaraló, majd azt, amint a tűzoltók eloltják. (Ez persze ritkán fordul elő.)
  • És végül van a Blijburg (ejtsd: blejbörkghghghkhgollum-gollum), ez a Haveneiland végén található “mainstream” beach, Amszterdam egyik ismertebb helye. Található itt egy remek “beach hut” hangulatú étterem/bár, ahol nyári estéken afrikai zenészek meg DJ-k adják az ütemet. (Pl. itt láttam minden idők legjobb DJ nevét, Pablo Discobar-t.) Ez a hely kicsit villantósabb, szemetesebb, pronyóbb, de (főleg a kocsma miatt, ahol bonfire és kis lógó lampionok vannak, lásd fejléckép) este baromi jó tud lenni.

Na minket a tegnapi hőség a Blijburgre vitt, és erről eszembe jutott a másik dolog, amit már régóta meg akarok írni, pontosabban mutatni róla.